سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با انواع ساپورت های طبی تنه و کاربرد آن ها

ساپورت طبی تنه نوعی ساپورت طبی برای اندام‌های فوقانی بدن می‌باشد که برای قسمت‌های مختلف بالا تنه طراحی شده‌ و در انواع و اشکال گوناگون و در برندهای مختلفی ساخته می‌شود. از این ساپورت‌ها در اندام فوقانی برای محدود کردن حرکات این نواحی از بدن استفاده می‌شود. برای خرید این نوع از محصولات پزشکی می توانید به سایت آسان مد مراجعه نمایید.

1. فتق بند طبی

فتق بند به دور لگن بسته می شود و پدهای آن روی ناحیه اینگوینال قرار می گیرد و هیچ گونه محدودیت حرکتی بوجود نمی آورد. استفاده از فتق بند پس از عمل جراحی، تأثیر قابل توجهی داشته و کمک می کند تا محل جراحی شده ثابت نگه داشته شده و زودتر ریکاوری شود. استفاده از فتق بند می بایست تحت نظر پزشک انجام شود. اگر دارای فتق کشاله ران هستید و تا عمل جراحی، زمان زیادی دارید، می توانید از فتق بند استفاده کنید. ولی می بایست اطلاع داشته باشید که فتق بندها نقش درمانی ندارند بلکه صرفاً می تواند عود را ثابت نگه دارد. اگر بدون مشورت با پزشک از فتق بند برای مدت طولانی استفاده کنید، ممکن است به دلیل چسبندگی لایه های فتق، عمل جراحی شما دشوارتر شود. پس تحت هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک اقدام به استفاده از فنق بند نکنید.

استفاده از کمربند طبی برای افرادی که از درد ناحیه پایینی کمر رنج می‌برند، می‌تواند یک کمک بسیار مؤثر باشد. با استفاده از کمربند طبی، درد ناحیه پایین کمر، بدون استفاده از دارو، به‌ شکل شگفت‌آوری تسکین می‌ یابد. از سوی دیگر بسیاری از متخصصین دردهای کمر، بر این عقیده‌اند که استفاده از کمربند طبی  به شکل نامناسب حتی می‌تواند مشکل را بدتر نیز کند.

1. کمربند سفت و انعطاف‌ناپذیر: کمربند طبی سفت مانند کمربندهای روی هم افتاده‌ی بوستونی یا کمرسینه‌های طبی خاجی (TLSO) از کمربندهای پلاستیکی ساخته می‌شوند. طوری که بندهای سفت و محکمی به خوبی روی آن نصب شده‌اند، این نوع کمربند برای دیسک کمر قادر است حدود 50 درصد حرکت ستون فقرات را محدود کند. شکستگی‌ها (یا استخوان‌های شکسته) اغلب با کمربندهای سفت درمان می‌شوند و همچنین ممکن است بعد از عمل جراحی نیز از این نوع کمربند استفاده شود.

2. کمربند شکمی (کمربندهای انعطاف‌پذیر): شکم‌ بندها گاهی اوقات بعد از عمل اتصالات کمر برای محدود کردن حرکت ستون فقرات توصیه می‌شوند. این نوع کمربند طبی به محدود کردن حرکت کمر کمک می‌کند و با اجازه ندادن به بیمار برای خم شدن به سمت جلو، اتصالات کمر را تنظیم می‌کند. رشد استخوان در جایی که کمی حرکت وجود داشته باشد بهتر است، و به خصوص در جایی که هیچ ابزار و تجهیزاتی استفاده نمی‌شود، یک کمربند می‌تواند در بدست آوردن یک اتصال ثابت کمک بخش باشد.

3. قوزبند طبی

کیفوز که به عنوان قوز کمر نیز شناخته می‌شود باعث انحنای بیش از حد ستون فقرات می‌شود. این مشکل می‌تواند در هر سنی ایجاد شود اما در دوره نوجوانی شایع است. بعضی اوقات ممکن است بیماران برای بهبود پاسچر و تقویت ستون فقرات به یک قوزبند نیاز داشته باشند. قوزبند طبی می‌تواند یک درمان مؤثر برای کیفوز در کودکان و بزرگسالان باشد.

4. کرست کمر طبی

کرست کمر تاثیر فوق العاده روی ستون فقرات کمری، استخوان خارجی و عضلات مجاور داشته و وسیله ای مناسب برای حمایت و حفظ مهره های کمری در وضعیت مطلوب می باشد و باعث ثابت نگهداشتن ماهیچه ها و رباط های کمر می گردد. همچنین با فشار تدریجی که به ناحیه کمر و استخوان خارجی در قسمت انتهایی نخاع وارد می کند باعث کاهش درد می گردد. این نوع ساپورت، در انواع کمر درد به تشخیص پزشک معالج، برخی از انواع شکستگی های پایدار مهره های کمری، پوکی شدید استخوان، شکستگی های ناشی از پوکی استخوان برای حمایت از مهره های و تسکین درد، گرفتگی و کشیدگی عضلات و لیگامان ها، افزایش قوسی طبیعی ستون فقرات کمری، سرخوردگی خفیف مهره مورد استفاده قرار می گیرد.

5. نگهدارنده قفسه سینه طبی

افراد می توانند به دلایل مختلف نیازمند اعمال مراقبت های ویژه در ناحیه قفسه سینه باشند. به طور کلی در اکثر افرادی که نیازمند این مراقبت ها هستند، فرد می بایست برای مدتی، محدودیت حرکتی در ناحیه قفسه سینه و اطراف آن ایجاد کند. تا از وقوع انواع عوارض شامل باز شدن قفسه سینه بعد از عمل باز یا جابه جایی استخوان های دنده و جناغ جلوگیری نماید.